Måndag morgon

2015-07-06 @ 06:57:44 / Allmänt
Hela helgen har gått i lugnets tecken. Endå vaknar jag med gjordes huvudvärk nu. Inte alls passande med tanke på att jag ska jobba i tingsrätten idag. Har tryckt i mig lite Alvedon nu få se om det släpper lite innan jag måste åka. 
Det såg ut som att det kunde komma lite regn på em. Kan behövas efter några dagar med intensiv hetta. 
Igår åkte jag ensam utan barn på dressyrtävling, med finaste fuxen och hennes ägare. Det slutade med blandade resultat. I första klassen blev hon trea. I andra klassen blev det ingen placering. Tråkigt, men det är bara att nöta vidare. 
 
Vad har ni gjort i helgen? Har ni också fortfarande högsommarvärme? Kram! 
 
 

Sommar ☀

2015-07-04 @ 11:13:06 / Allmänt
Var en varm dag igår också. Vi var hem till svärfar igår igen och käkade fisk. Han fiskar ofta, så där får man riktig fisk. Öring och röding :) 
 
Nu ligger jag och väntar på att åka iväg på dressyrtävling. Det är inte jag som ska tävla, ska följa med och filma/fota lite och vara som en extra arm. Jag är inte i fysisk form för ridning nu, haha. 
 
Fotade även valparna lite igår, jag har fallit så hårt för en hane. Jag som inte skulle behålla någon hund nu. Attans. 
 

Magic Mike

2015-07-03 @ 05:15:12 / Allmänt
Igår eftermiddag stannade vi på Ica i byn och köpte en liten pool åt barnen så dom fick svalka sig på altan i värmen. 
 
Sen på kvällskvisten åkte jag hem till en vän, käkade pizza och kollade på Magic Mike. Hur har jag kunnat missa den filmen? Seriöst. Film nr två har premiär nästa vecka, då måste man ju sett ettan innan man går och ser den :) 
 
Jag är vaken tidigt med mellantjejen. Hett är det i sovrummet också.. Usch. 
 
 

2015-07-02 @ 16:05:36 / Allmänt
Lunch och lek hos farmor en stund i värmen 
 
 

Högsommarvärme

2015-07-02 @ 09:08:00 / Allmänt
Idag blir en riktig sommardag med högsommarvärme. Vad gör ni när det är såhär hett? Jag skulle gärna åka och bada med barnen. Men jag känner mig inte så bekväm med mig själv just nu. Skulle gärna få vara en folktom strand med långgrunt vatten. Eller varför inte ha barnvakt en dag så man kan börja förbereda sig på att flytta, kasta grejer, rensa, sortera och dela upp saker..  
 
Vad vi än gör, så önskar jag alla en fantastiskt solig dag 💜
 
 

Kontrakt

2015-07-02 @ 03:01:52 / Allmänt
Efter några timmars sömn är det nu dax för lite Criminal minds mitt i natten. Igår var en stor och bra dag. Jag har skrivit kontrakt, så senast första september flyttar jag. Skrämmande och spännande. Tänker inte våga hoppas för mycket på framtiden. Nästa vecka får jag veta om jag kommer in på högskolan i höst. 
 
Vi stannade även till på en kyrkogård i närheten för att leta efter en familjegrav till min mormors familj. Vi hittade graven men jag ska åka dit utan maken och barnen en dag så jag får kolla upp vilka som ligger begraven där. 
 
Sen åkte vi till min svärfar, käkade och umgicks. För att sedan åka vidare till svärmor med gubbe och käka i stugan. Fullt upp kan man säga. Trevlig dag och full av sommarvärme. 
 
 

😨

2015-07-01 @ 14:02:26 / Allmänt
 
Det där med att gå på kyrkogården med en tvååring...

Tidig morgon

2015-07-01 @ 05:09:46 / Allmänt
Jag var förmodlingen en av få igår kväll som aldrig tittade på matchen. Men av tidningsrubrikerna att dömma så gick den ju bra ;) 
 
Jag somnade som en stock igår kväll. Det har blivit lite av standard här. Istället så ligger jag vaken på nätterna. Det blir bättre med tiden :) 
 
Criminal minds funkar alla tider på dygnet. Mellantjejen vaknar nog snart iaf. Morgonpigg donna :) 
 
Idag står det en del på agenda. Återkommer om det :) 
 
 

Fint avslut på en fin dag

2015-06-30 @ 21:57:02 / Allmänt
Hur nere man än kan känna sig, så måste man försöka att alltid kunna ihåg sina nära och kära som alltid finns där. Dom som alltid ställer upp och som man kan luta sig mot när det blåser. Idag har vi varit omfamnade av flera utav dom. Mina barn växer verkligen upp med trygga barn och vuxna, DET mina vänner märks. Mina barn är trygga och växer ikapp med dom. 
 
Vi har haft fint främmande på kvällen. En vän som jag inte träffat på 2 år. Som jag saknat henne. 
 
Nästa vecka ska jag påbörja ett femdagars mål i tingsrätten. Det är spännande. 
 
Nu ska jag fika och sedan fortsätta kolla på min favorit serie, Criminal minds. God natt. 
 
 
 

Sol i sinne

2015-06-30 @ 13:30:00 / Allmänt
Mellantjejen tillsammans med sin farmor. Vi har det bra idag, äter korv med bröd, massor av fikabröd och metar abborre. Det är det lilla som gör det stora 💜
 

God morgon

2015-06-30 @ 08:30:10 / Allmänt
Känslan när man tror att ingenting kan bli värre och allting bara fortsätter. Jag har varit ner på botten och vänt. Men nu hoppas jag på en ljus framtid. Har nog aldrig längtat efter hösten så mycket som jag gör nu. Jag har i några veckor funderar på det här med bloggen fram och tillbaka. Det är någonting som jag saknat i flera år, jag ångrar även att jag inte höll hårdare i det. Med den framtid som komma skall tror jag att bloggen kan ge mig många möjligheter. Jag ska överväga det ett tag till. 
 
 
Hoppas ni alla får en fantastisk sommardag 💕 

Många bäckar små blir en flod....

2015-04-08 @ 09:57:39 / Allmänt
Det har minst sagt varit några konstiga månader nu. Jag har väl inte mått så superbra.. Jag får nog återkomma om det. Mycket som har hänt i mitt liv, både pos och negativt. Men jag känner mig endå positiv för framtiden. Ett lite inkik. Försöker återkomma i kväll. 
 
Hoppas ni får en fin dag. Här i mitten av landet blåser det mycket idag. Kram 💜 

Lördag

2015-03-07 @ 06:15:14 / Allmänt
Tung morgon.. Mår illa och ont i magen. Varit vaken sedan 4.00... Mannen är och anglar och jag väntar på att barnen ska vakna eller nått. Fast jag önskar att dom sover länge ;) jag är ju som vanligt trött. Tillhör ju tillfället i sig. Läkaren ringde igår och jag måste börja med min medicin ögonaböj. Känns inte alls kul.. Var hem till min kusin och hälsade på igår kväll, sen avslutade vi med pizza och godis innan jag somnade på soffan. Idag har vi lite grann på agenda. Jag ska iväg för att rida och jag tror vi får främmande i kväll. :) 
 
God morgon 😘

😱

2015-03-04 @ 07:55:34 / Allmänt
Vi har haft en helt okej minisemester i ett snöfattigt jämtland. Men nu är vi hemma, omskakande.. 
 
Jag fick ett besked häromdagen som för första gången får alla mina hormoner i kroppen att slå volter av, glädje, lycka, skräck... Hormoner, ja ni läste rätt. Det här är helt galet. Jag är lite ur balans, vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på... Det här var verkligen inte meningen!!
 
Jag har varit förkyld också, haft en hosta från helvetet... Börjar känna mig lite bättre faktiskt. 
 
Igår var jag på föreläsning av en åklagare som berättade om åklagarmyndigheten och hur dom jobbar. Det var mycket intressant. 
 
Idag ska jag iväg och lämna prover, besikta bilen, ridskola och trav. Onsdagar går i hästens tecken. Få se om vi kanske slår till och köper en ponny till sommaren -16. Jag behöver en framförallt för att träna i körningen. Skit bra när både barnen och jag kan njuta av en häst ihop. När barnen blir större kan jag gå över på storhäst. 
 
Nu ska jag försöka göra någonting annat, tänka på annat. Kram 

semester

2015-02-26 @ 07:20:00 / Allmänt
Vi är på semester nu, några dagar. Hälsar på nära släktingar till mig. Vi bor lite trångt. Alla fem i samma rum, men det har gått bra såhär första natten. Norröver är vi, fruktansvärt dåligt med snö här. Idag tror jag dom skulle ha varningar för starka vindar. Hoppas det inte är värre än att vi kan vara ute. Ska även bege mig till macken för att häma v75s startlistor till helgen. Det var på hemorten i helgen, jag var dit med en kompis och hans son. Tänk att få köpa min egna travhäst sen. Nästa v75 på orten ska vi boka bord, käka och dricka någon öl. Till våren, dit längtar jag :) 
 
Jag har även ridit sista dagarna och pluggat, har kunnat lämna in flera uppgifter.